Apa itu forex dan 8 sebab kenapa aku cakap, MGCfx tu bakal scam.

MGCfx scam ke 2

Ada skim baru muncul nampaknya, dan mereka sedang giat mencari pelanggan. Ini lagi satu skim menangguk di air keruh. Skim yang dijaja oleh mereka yang mata duitan, yang tak faham pun apa itu forex tapi guna nama forex untuk ajak orang join skim tersebut. Hakikatnya, mereka bukanlah forex trader pun. Tapi mereka buat skim labur […]

Respon orang Jepun terhadap tawanan ISIS sangat pelik

Pengalaman aku dengan orang Jepun memang awesome. Especially bab menepati janji dan disiplin. Tapi bukan banyak sangat pun pengalaman dengan dorang. Itupun pengalaman sebab dah beberapa kali pergi ke Jepun dan juga pengalaman berurusan dengan beberapa pelanggan dari Jepun dalam Iskandar Malaysia. Selebihnya, tak ada pula pengalaman lain. Aku duk fikir juga samada Shinzo Abe […]

CIMB tak bagi buka akaun jika tak bekerja

Ada sorang rakan kongsi aku, dia di Malaysia. Dia cakap, CIMB sekarang dah tak bagi orang tak ada kerja buka akaun. So, kalau nak buka akaun kena ada kerja dulu. Atau, bagi yang berniaga, kena ada lesen perniagaan. Dulu, boleh je pelajar dan orang yang belum bekerja buka akaun CIMB. Sebab aku pun ada akaun […]

Bagaimana untuk mengira bonus Tabung Haji 2014 anda?

Awal pula Tabung Haji umum bonus tahun ni. Selalunya dia umum dalam bulan Februari. Apapun, kat bawah ni cara kira bonus. Kalau malas kira, kau bawa buku akaun Tabung Haji tu dan pergi ke kaunter TH. Update buku. Pengiraan Bonus TH 2014 a) BONUS TAHUNAN TH (6.25%) Kiraan: Baki purata minima bulanan akaun TH (Jan-Dis […]

Kenapa kena pilih regulated broker?

Ciri-ciri broker yang jujur dan regulated ialah dalam apa-apa hal pun, pelaburan dari member akan dipulangkan balik jika berlaku musibah. Contohnya, semasa Bank Switzerland hentikan tambatan pada Euro minggu sudah, kita tengok broker seperti FXCM dan Alpari mengalami kerugian yang besar. Tapi sebab mereka ni regulated, modal yang didepositkan oleh pelabur dipulangkan kembali. Ada juga […]

Siti Nur Amira Binti Suhaimi – usahawan UFUN yang gigih.

Siti Nur Amira Suhaimi

Kenalan aku, ada buat pinjaman bank untuk GWGFX. Bukan sikit. Pekerja kontrak. Pinjaman dengan bank kena bayar balik dalam tempoh 10 tahun. Sekarang GWGFX bungkus. Si kawan tadi senyap tak terkata, dek tertipu dengan skim yang kononnya termantop di planet bumi. At one point, dia ni, seperti mana macai lain, di pertengahan jalan, mereka dah […]